پدیده انفجار باتری اغلب در نتیجه استفاده از باتری یا عملکرد صحیح ایجاد می شود. به عنوان مثال ، تلاش برای شارژ باتری های یکبار مصرف یا غیر قابل شارژ ممکن است باعث منفجر شدن این منبع انرژی الکتریکی شود.
مشکل نشتی در باتری های قابل شارژ
برخی از باتری ها از مقوا ، روی و مواد شیمیایی استفاده می کنند. واکنش شیمیایی داخل باتری برای مدت طولانی باعث می شود مواد شیمیایی داخل باتری نشت پیدا کرده و باعث خوردگی شیمیایی در قسمت های فلزی دستگاه های اطراف باتری شود.
مسئله ی زیستگاه در مورد باتری های قلمی و باتری های ریموت کنترل درب پارکینگ
استفاده روز افزون از باتری ها و کاربردهای گسترده آن باعث شده است که ضایعات صنعتی و زیستگاه جدیدی برای این محصول افزایش یابد. تولید کنندگان باتری از مواد شیمیایی ترسناکی برای بهتر شدن باتری های خود استفاده می کنند. ضایعات انبار باعث افزایش آلودگی زیستگاه ها به سموم فلزی کشنده از باتری ها می شود ، با این وجود بسیاری از افراد سعی در کاهش این خطرات دارند (به عنوان مثال با ساخت باتری های قابل استفاده مجدد که باعث کاهش چنین پسماند می شود). باتری های روی-کربن روی برای محیط زیست خطرناک هستند و نباید پس از استفاده با دیگر زباله های خانگی دفع شوند.
اولین باتری در تاریخ از نوع قلمی بود یا باتری ریموتی؟
باتری برقی در ایران باستان بین سالهای 250 هجری قمری. 224 پ. M در Ctesiphon ساخته شده است. این باتری ها باتری های بغداد و باتری های برقی نامیده می شوند. GE با استفاده از روش دوستیابی رادیوکربن این باتری ها را شبیه سازی کرد. مشخص است که این نارگیل ها مربوط به 200 سال قبل از میلاد مسیح است. این سلول ها دارای بدنه بیرونی ساخته شده از سفال هستند که حاوی میله های آهنی است و توسط بخشی از بدنه مس (یک میله آهنی درون استوانه مس) عایق بندی شده است. هنگامی که محفظه از محلول الکترولیتی مانند آب لیمو پر می شود ، یک جریان الکتریکی سبک تولید می کند. این امکان وجود دارد که از این وسیله برای پوشش الکتریکی جواهرات استفاده شده باشد. باتری سکه ای هم از همین نوع می باشد. باتری سکه ای به شکل سکه می باشد و به همین دلیل به آن باتری سکه ای گفته می شود.
در سال 1938 ، ویلهلم کانیک باستان شناس آلمانی و همکارانش ابزارهایی را در نزدیک سیتیپون ، پایتخت ایران ایران یافتند. با بررسی ها مشخص شد که این ابزارها سلولهای برقی هستند که در دوره تاریخی ایران ایرانی ساخته و مورد استفاده قرار می گیرند. وی باتری های Ctesiphon را این باتری های مهمانی نامید که هم اکنون با نام های دیگری مانند باتری های فردی یا باتری های شخصی نیز شناخته می شوند. وی مقاله ای را منتشر کرد که دستگاه را به عنوان باتری آنتیک مورد استفاده برای چرخ الکترولیتی و انتقال لایه ای از طلا یا نقره از یک سطح به سطح توصیف می کرد.
این کشف مربوط به دوره تاریخی سلسله فرات تا حدودی جای تعجب دارد. برخی دانشمندان اروپایی و آمریکایی حتی باتری را به موجودات فضایی اسطوره ای و احتمالاً برون مرزی سایر سیارات تصور می کردند با یوفوها و فضاپیماها به زمین رسیده اند و این را فراتر از دانش اندیشمندان و محققان در آن زمان می دانستند. از ایرانیان 1500 سال قبل از ایتالیایی Galois (1786 میلادی) که باتری برقی را اختراع کردند تا این حد بالا باشد. برای مشاهده باتری ریموت کنترل جی پی اینجا کلیک کنید.
این احتمال وجود دارد که ساکنان بین النهرین از این قفس های برقی برق تولید کنند و از آن برای ساخت زیور آلات استفاده می کردند. با این حال در منطقه دریایی خاورمیانه ، از این اختراع برای گچ کردن ظروف آهنی روی کشتی ها و جلوگیری از زنگ زدگی و از بین بردن آنها استفاده شده است.
این نظریه بعدا توسط دانشمندان دیگر مورد آزمایش قرار گرفت. ژنرال جنرال الکتریک ، ویلارد گری ، مهندس برق ماساچوست ، پس از خواندن مقاله ای از کوئنیگ تصمیم به بازسازی باتری در بغداد گرفت. وی کوزه سفال را با آب انگور ، سرکه یا محلول گوگرد مسی پر کرد و ولتاژی در حدود 1.5 تا 2 ولت تولید کرد. بعداً ، در سال 1978 ، دکتر آقراخت ، رادیولوژیست مشهور ، نمونه باتری بغداد را ترمیم کرد ، آن را با آب انگور پر کرد و توانست ولتاژ 0.87 ولت تولید کند.او از این سلول ها برای طلاکاری مجسمه نقره استفاده کرد و نمونه های دیگری از این باتری های باستانی در سال 1999 ساخته شد دانشجویان دکتر مارجوری سنگال ، استاد ریاضیات و تاریخ علم در کالج اسمیت ، ماساچوست. آنها توانستند با پر کردن شیشه با سرکه ولتاژ 1.1 ولت تولید کنند. "علاوه بر تئوری استفاده از این باتری ها برای الکترولیز فلزات ، نظریه های دیگری نیز برای استفاده پزشکی یا سایر موارد ارائه شده است."