مطالبی پیرامون کنترل درب های آپارتمان

تو این وبلاگ قصد داریم راه های برقی کردن درب ضدسرقت و چوبی رو بررسی کنیم

مطالبی پیرامون کنترل درب های آپارتمان

تو این وبلاگ قصد داریم راه های برقی کردن درب ضدسرقت و چوبی رو بررسی کنیم

  • ۰
  • ۰

رله

رله دیفرانسیل بر اساس مقایسه فعلی (سطح فعلی) کار می کند و به میزان جریان آن بستگی ندارد و فقط در صورتی که ضریب تبدیل مختل شود کار می کند. رله دیفرانسیل برای محافظت از ترانسفورماتورها ، ژنراتورها ، میله های اتصال دهنده و موتورهای برقی استفاده می شود.

دلایل روند مهاجرت افتراقی ناخواسته:
پاسخ: اشباع ترانسفورماتورهای فعلی CT1 و CT2 به دلیل عبور جریان اتصال کوتاه در خارج از محدوده محافظتی منجر به عملکرد رله می شود.
ب: در آداپتور برق پالس هایی وجود دارد.
پاسخ: تأثیر شوک ها در محافظت از ترانسفورماتورهای قدرت.

بنابراین رله دیفرانسیل باید به گونه ای انجام شود که مانع از کار در شرایط فوق شود.
الف- اشباع ترانسفورماتورهای جریان: به دلیل عبور زیاد جریان به دلیل وجود اتصال کوتاه در خارج از محدوده ، محافظت از ترانسفورماتورهای جریان به ناحیه اشباع و به دلیل عدم رعایت منحنی های مغناطیسی آن در منطقه اشباع و در نتیجه خطای ترانسفورماتورهای جریان ، اختلاف فعلی می تواند باعث روند رله ناخواسته شود.

ب- وجود فنر در ترانسفورماتورهای برق: به دلیل تغییر مراحل ترانسفورماتور پالس در ترانسفورماتورهای نیرو ، زیرا نسبت ترانسفورماتورهای تبدیل شده در زمان تغییر پالس تغییر می کند و در نتیجه تغییر در نسبت جریان اولیه و ثانویه ایجاد می شود که باعث عملکرد رله ناخواسته می شود. بودن. رله دیفرانسیل برای جلوگیری از بهره برداری باید پایدار باشد.

ج - جریان ضربه: هنگامی که ترانسفورماتور فعال شده است (در صورت باز بودن ثانویه) ، یک جریان پالس 8 تا 12 برابر جریان نامی از طریق سیم پیچ اولیه ، زیرا مقدار آن در سیم پیچ اصلی است. جریان ثانویه صفر است. رله دیفرانسیل به دلیل تفاوت در جریان کار خواهد کرد. اگر این جریان زیاد پس از چند ثانیه افت کند و بدون بار به یک جریان برسد ، در این حالت رله نباید کار کند. راهنما باشید.

برای رله دیفرانسیل معمولاً از یک رله جریان ساده (رله آمپر) استفاده می شود و جریان در حال اجرا روی رله برابر است با اختلاف بین جریان های ثانویه و اولیه ترانسفورماتور.

از مدار رله دیفرانسیل می توان برای مشخص کردن تماس زمینی ژنراتور استفاده کرد ، به این ترتیب که رله تماس زمینی نقطه صفر رله دیفرانسیل و نقطه تماس ستاره در ترانسفورماتور فعلی را بسته می کند ، در نتیجه استفاده از ترانسفورماتورهای جریان اضافی برای رله اتصال زمین را از بین می برد.

اگر اتصال جسم در ژنراتور یا یک اتصال زمینی در کابل رابط بین ژنراتور و ترانسفورماتور جریان ایجاد شود ، هر سه مرحله جریان تماس با زمین عبور می کند که از نظر اندازه و فاز مطلق برابر هستند ، بنابراین این سه جریان در سیم پیچ ثانویه ترانسفورماتورها ایجاد می شوند. گروه آنها از رله تماس با زمین عبور کرده و با مداری زمین بسته می شوند. اگر تماس زمین بعد از ترانسفورماتور جریان (در شبکه یا سیمهای بالایی) باشد ، باز هم جریان تماس زمین از محل اتصال متصل می شود ، اما نتیجه جریانات در سمت ثانویه ترانسفورماتورها صفر یا نزدیک صفر خواهد بود ، بنابراین رله تماس زمین بدون جریان باقی می ماند. رله دیفرانسیل با نگاهی به نسبت تبدیل و نوع اتصال ، جریان های موجود در هر طرف ترانسفورماتور را اندازه گیری و مقایسه می کند.

همانطور که می دانیم ، مجموع جریانهای ورودی و خروجی ترانسفورماتور باید با در نظر گرفتن نسبت تبدیل آن ، برابر با صفر ، بدون نقص باشد. اما به دلیل جریان مغناطیسی و منحنی های مختلف از خواص ترانسفورماتورها ، جریانها و غیره ، نتیجه جریانات در هر دو طرف کمی بیشتر از صفر خواهد بود.

  • ۹۹/۰۴/۲۹
  • بهمن ذاکری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی