یک موتور بخشی از یک موتور الکتریکی است که یک ولتاژ ورودی به آن اعمال می شود یا بخشی از ژنراتور که در آن ولتاژ تولید می شود. بسته به ساخت دستگاه ، هر یک از قسمت های روتور (روتور) یا قسمت ایستگاه (استاتور) می تواند به عنوان موتور مورد استفاده قرار گیرد.
در حالت ژنراتور هر چه حلقه های سیم پیچ آرماتور بیشتر باشد ، مقاومت خطوط مغناطیسی آهنربا بیشتر شود یا هرچه موتور سریعتر چرخد ، ولتاژ در طول موتور بیشتر می شود. سه نقص اصلی موتور اتصال کوتاه است ، سیم پیچ موتور را به بدنه وصل می کند و مدار موتور (سیم های قطع شده) را باز می کند.
سیم پیچ آرماتور
سیم پیچ موتور بر اساس اصول فنی ویژه ای ساخته شده است ، بسته به نیاز ، سیم پیچ ها را می توان به صورت سری ، به صورت موازی یا ترکیبی از این دو متصل کرد. اگر سیم پیچ ها به هم متصل شوند ، نیروی محرک مغناطیسی سیم پیچ ها با هم ترکیب شده و ولتاژ موتور افزایش می یابد. (سیم پیچ) در صورت موازی بودن سیم پیچ ها ، تعداد مسیرهای شار در موتور افزایش می یابد و ظرفیت شار موتور افزایش می یابد. (سیم پیچ حلقه)
- ۹۹/۰۸/۰۶