برخلاف سیل، باتری اسید سرب مهر و موم شده با پتانسیل اضافه ولتاژ پایین طراحی شده است تا باتری را از رسیدن به پتانسیل تولید گاز خود در هنگام شارژ منع کند. شارژ بیش از حد باعث ایجاد گاز، تهویه و متعاقباً تخلیه و خشک شدن آب باتری cr2032 می شود. در نتیجه، ژل و تا حدی AGM را نمی توان با پتانسیل کامل خود شارژ کرد و حد ولتاژ شارژ باید کمتر از سیلاب تنظیم شود.
قیمت باتری cr2032 در بازار امروز
این همچنین در مورد شارژ شناور در شارژ کامل صدق می کند. در مورد شارژ، ژل و AGM جایگزین مستقیمی برای نوع سیلابی نیستند. اگر شارژر مشخصی برای AGM با تنظیمات ولتاژ کمتر در دسترس نیست، پس از 24 ساعت شارژ، شارژر را جدا کنید. این از گازگرفتگی به دلیل ولتاژ شناور که بیش از حد بالا تنظیم شده است جلوگیری می کند. (به BU-403: Charging Lead Acid مراجعه کنید)
دمای عملیاتی بهینه برای باتری VRLA 25 درجه سانتیگراد (77 درجه فارنهایت) است. هر 8 درجه سانتیگراد (15 درجه فارنهایت) بالاتر از این آستانه دما، عمر باتری را به نصف کاهش می دهد. (به BU-806a مراجعه کنید: چگونه گرما و بارگذاری بر عمر باتری تأثیر میگذارد) باتریهای اسید سرب با نرخ تخلیه 5 ساعته (0.2 درجه سانتیگراد) و 20 ساعته (0.05 درجه سانتیگراد) رتبه بندی می شوند. باتری زمانی که به آرامی تخلیه می شود بهترین عملکرد را دارد. خوانش ظرفیت در دبی آهسته تر به طور قابل ملاحظه ای بیشتر از نرخ 1C است. با این حال، اسید سرب میتواند جریانهای پالس بالایی چند درجه سانتیگراد را اگر تنها برای چند ثانیه انجام شود، ارائه میکند. این باعث می شود که اسید سرب به عنوان یک باتری استارت، که به عنوان اشتعال نور استارت (SLI) نیز شناخته می شود، مناسب باشد. محتوای بالای سرب و اسید سولفوریک اسید سرب را با محیط زیست ناسازگار می کند.
خرید باطری سکه ای cr2032 با توجه به کیفیت آن
باتریهای اسید سرب معمولاً به سه کاربرد طبقهبندی میشوند: خودرو (استارت یا SLI)، نیروی محرکه (کشش یا چرخه عمیق) و ثابت (UPS).
باتری های استارت
باتری استارت برای چرخاندن یک موتور با بار لحظه ای پرقدرت که یک ثانیه یا بیشتر طول می کشد طراحی شده است. با توجه به اندازه آن، باتری قادر به ارائه جریان بالایی است اما نمی توان آن را چرخه عمیق کرد. باتریهای استارت با Ah یا RS (ظرفیت ذخیره) برای نشان دادن قابلیت ذخیرهسازی انرژی و همچنین CCA (آمپرهای میل لنگ سرد) برای نشان دادن جریانی که باتری در دمای سرد میتواند ارائه دهد، رتبهبندی میشوند. SAE J537 30 ثانیه تخلیه را در دمای 18- درجه سانتیگراد (0 درجه فارنهایت) در آمپر CCA نامی بدون افت ولتاژ باتری زیر 7.2 ولت مشخص می کند. RC زمان اجرا را در دقیقه با دبی ثابت 25 منعکس می کند. (SAE مخفف Society of Automotive Engineers.) همچنین به BU-902a: نحوه اندازه گیری CCA مراجعه کنید.
باتری های استارت دارای مقاومت داخلی بسیار پایینی هستند که با افزودن صفحات اضافی برای حداکثر سطح به دست می آید (شکل 1). صفحات نازک هستند و سرب به شکل اسفنج مانند که ظاهر فوم ریز دارد اعمال می شود و سطح را بیشتر گسترش می دهد. ضخامت صفحه، که برای باتری چرخه عمیق مهم است، اهمیت کمتری دارد زیرا تخلیه کوتاه است و باتری در حین رانندگی شارژ می شود. تاکید بر قدرت به جای ظرفیت است.