مطالبی پیرامون کنترل درب های آپارتمان

تو این وبلاگ قصد داریم راه های برقی کردن درب ضدسرقت و چوبی رو بررسی کنیم

مطالبی پیرامون کنترل درب های آپارتمان

تو این وبلاگ قصد داریم راه های برقی کردن درب ضدسرقت و چوبی رو بررسی کنیم

۵ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

درب آپارتمانی

درهای یک طرفه آپارتمان ها در برابر سرقت
علاوه بر درب سارق ، که برای ورود به بلوک های آپارتمان استفاده می شود ، از درب ضد سرقت با یک بال و نیم نیز برای درب ورودی آپارتمان و درب ورودی دفتر و ساختمانهای تجاری استفاده می شود.
درب های ضد سرقت و درب های ضد سرقت نیمه بال و دو برگی ، به دلیل عرض بیشتر ، باید بیشتر به بستن درب های این نوع توجه شود با افزایش عرض درب ضد سرقت به یک اینچ و نیم بیشتر از 120 سانتی متر ، امنیت درب ضد سرقت به ویژه در برابر نیروهای فشرده سازی که از قفل ضد سرقت مخفی استفاده می کنند ، افزایش می یابد. استفاده از نوارهای فلزی ضخیم از فشار وارد شدن در به سرقت جلوگیری می کند.
ابعاد یک و نیم اینچ درب ضد سرقت
روش هایی وجود دارد که درب را نسبت به اندازه آن در برابر سرقت نیمه بال مقاوم تر می کند. روش های مختلفی برای استفاده از لولا در پشت لولا در دو طرف لولای درب ضد سرقت برای افزایش مقاومت لولا وجود دارد. از طرف دیگر نمی توان از قفل های 14 درب در برابر سرقت های نیمه سرقت استفاده کرد ، اما می توانیم از قفل های 4 سطحه در نیمه بالا و پایین ارسی استفاده کنیم تا مقاومت درب را به 1.5 سرقت مانند درب برسانیم. درب های یک طرفه و کلیه درب های سرقت با توجه به مشخصات فنی درب های ضد سرقت ساخته می شوند.
در این موارد قفل های عقب محور باید به قسمت بالای قاب و پایین قاب به داخل قاب نفوذ کنند. در مقابل درب در برابر سرقت بهتر است از سنگ آستانه ای به جای فلز استفاده کنید تا مقاومت زیر درب در برابر تأثیر مشکل افزایش یابد. اما به طور کلی بهتر است از این نوع درب ها استفاده نشود و از یک درب ضد سرقت تک نشتی به عرض بیش از 120 سانتی متر استفاده شود ساختار داخلی درب ضد سرقت دو برابر بهتر از سایر درب های ضد سرقت در فلز و MDF است و نه تفاوت. ساخت در وجود ندارد. برای جایگزینی درب قدیمی با سرقت درهای نیمه بال یا دو برگی ، باید ابعاد درها را تنظیم کرد تا آسیب کم شود.

  • بهمن ذاکری
  • ۰
  • ۰

uv

همانطور که توسط مطالعات و گزارش های متعدد تحقیقات مشهود است ، هنگامی که ارگانیسم های بیولوژیکی در معرض نور UV در محدوده 200 نانومتر تا 300 نانومتر قرار می گیرند ، توسط DNA ، RNA و پروتئین ها جذب می شوند.

جذب پروتئین ها می تواند منجر به تخریب دیواره های سلولی و مرگ بدن شود. جذب DNA یا RNA (به ویژه از طریق بازهای تیمین) شناخته شده است که رشته های دو رشته DNA یا RNA را از طریق تشکیل دیمرهای تیمین غیرفعال می کند. اگر به اندازه کافی از این دیمرها در DNA تشکیل شود ، روند تکثیر DNA مختل می شود و سلول نمی تواند تکثیر شود.

به طور کلی پذیرفته شده است که کشتن عوامل بیماری زا با نور ماوراlet بنفش ضروری نیست بلکه نور ماوراlet بنفش به اندازه کافی برای جلوگیری از موجودات زنده است. مقدار نور ماورا بنفش مورد نیاز برای جلوگیری از تکرار سفارشات کمتر از مقدار مورد نیاز برای گندزدایی است و هزینه درمان با اشعه ماورا بنفش برای جلوگیری از عفونت مقرون به صرفه است. آنها کاربرد بسیار گسترده ای دارند.

به طور کلی ، باکتری ها تعدادی از مکانیسم های مختلف ترمیم را برای ترمیم این ضایعات فرابنفش ایجاد کرده اند. این مکانیسم ها شامل برگشت مستقیم آسیب ناشی از فوتولیز (فعال سازی عکس) ، تخریب پایه گلیکوزیلاز آسیب دیده به DNA (ترمیم BER) ، تجزیه DNA در نزدیکی آسیب اندونوکلئاز (اندونوکلئاز آسیب UV ، UVDE) یا حذف کامل الیگونوکلئوتیدهای آسیب دیده است. حذف نوکلئوتید ، NER). در نتیجه ، استراتژی ضد عفونی فرابنفش تهیه دوز کافی برای اطمینان از آسیب ندیدن اسید نوکلئیک در حین ترمیم است.

  • بهمن ذاکری
  • ۰
  • ۰

ادیسون

ادیسون پسری بود که در یک ایستگاه قطار محلی کار می کرد. او که در آن زمان به شیمی و آزمایش های علمی بسیار علاقه مند بود ، برخی از مواد شیمیایی آزمایشگاهی خود را به کمد در قطار در اختیار خود منتقل کرد. به دلیل حرکت ناگهانی قطار ، مواد در یکی از چرخش ها روی زمین ریخته و آتش سوزی رخ داد. در بزرگسالی ، ادیسون ادعا کرد که راننده قطار پس از تصادف ، او را به سختی در گوش فرو می برد و باعث می شود شنوایی خود را از دست بدهد. با این حال ، وی بعداً این حادثه را به روشی متفاوت توصیف کرد و ادعا کرد که پس از آتش سوزی ، هنگامی که می خواستند او را از صحنه دور نگه دارند ، او را از گوشه و کنار خود بیرون آوردند و این منجر به کم شنوایی وی شد. واقعیت این است که جدا از دشواری اثبات چنین رویدادی ، حتی با فرض صحت این واقعیت ، تصور اینکه این موارد باعث شنوایی شدید و دائمی ادیسون شده ، بسیار دشوار است. بسیاری معتقدند که ادیسون تمایل به خلق شخصیتی از خود داشت که خود را وقف علم کرد ، به همین دلیل است که بعداً داستانهایی را گفت.

جنگ جریان!
وقتی رقابت بین این دو نابغه ، ادیسون و تسلا به مکانهای خطرناکی می رسد. نیکولا تسلا ، اهل صرب ، به زودی در سن 26 سالگی در شاخه پاریس از مجموعه ادیسون کار پیدا کرد. دو سال بعد ، در سال 1884 ، او به ایالات متحده رفت و در آنجا به کار خود با ادیسون ادامه داد و زیر نظر مستقیم وی فعالیت کرد. اما پس از حدود هشت ماه ، تسلا تصمیم به ترک مجموعه ادیسون گرفت. تسلا در خاطرات خود ادعا می کند که ادیسون به او قول یک جایزه بزرگ (معادل 12 میلیون دلار با نرخ امروز) داده و گفته است که اگر کاری انجام دهد ، این جایزه را دریافت می کند.

اما وقتی تسلا کار پیدا کرد ، ادیسون تعهد خود را پس گرفت و گفت این فقط یک شوخی است و او باید به شوخ طبعی آمریکایی ها پی برد! البته هیچ مدرکی وجود ندارد که این ادعا به غیر از خاطرات تسلا صادق باشد ، اما تسلا سرانجام تنها هشت ماه پس از شروع کار در ایالات متحده ، با ادیسون جدا شد ، اما جدایی پایان روابط آنها نبود. ادیسون در مجموعه و محصولات خود از DC Current Compensation استفاده کرد. اما تسلا ایده دیگری داشت. سه سال پس از جدایی از مجموعه ادیسون ، تسلا با ایده قدرت AC به وجود آمد. در جریان مستقیم ، ولتاژ معمولاً کم است و محدودیت های زیادی در انتقال برق وجود دارد. ایده تسلا این مضرات را نداشت ، اما به عقیده ادیسون یک نقطه ضعف بیشتر بود؛ این ایده چالش بزرگی برای امپراتوری ادیسون در صنعت برق به وجود آورد.

پرونده سبک ادیسون
ادیسون سوئیت در جریان مستقیم مورد استفاده قرار می گرفت و برای اینکه بازار از دست نرود ، می توانست برتری سیستم خود را نسبت به آنچه تسلا ارائه می داد ، اثبات کند. برای این منظور ، ادیسون یک رویکرد بسیار غیراخلاقی را انتخاب کرد. در سال 1903 او یک فیل را به برق وصل کرد. فیل در اثر شوک الکتریکی درگذشت. مجموعه ادیسون از این رویداد عکس گرفت. با انتشار عکسهای جدید ، ادیسون توانست ایده تسلا را مرعوب کند و از مجموعه خود برای مدتی محافظت کند ، اما به دلیل برتری غیرقابل انکار قدرت AC ، این سیستم به آرامی جایگاه خود را در صنعت برق پیدا کرد. انحصار سری ادیسون شکسته شد.

آیا نامه معروف ادیسون به مادرش داستانی است؟
شاید این داستان را شنیده باشید: "معلم ادیسون نامه ای نوشت و به او تحویل داد ؛ ادیسون به خانه آمد و یادداشتی به مادرش داد. او گفت معلم من آن را به من داد و از من خواست که فقط مادرت را بخوانم." فرزند شما نبوغ است و این مدرسه برای او خیلی کوچک است ، بنابراین مواظب او باشید ، "مادر با اشک در چشمانش گریه کرد. سالها گذشت ، مادرش درگذشت ؛ یک روز ادیسون خاطرات خود را در کمد بررسی کرد." فرزند شما احمق است. او نوشت ، "ما او را به فردا به مدرسه نمی فرستیم ، اما آیا این داستان صحیح است؟"

ترکیبی از واقعیت و خیال
این داستان یکی از مواردی است که واقعیت و خیال در هم تنیده است. در حقیقت ، اگرچه بخش هایی از داستان درست است ، مانند مادر ادیسون به جای اینکه به مدرسه برود ، در خانه به او آموزش می داد یا عملکرد ادیسون در مدرسه به خصوص خوب نبود ، داستان معلم او برای نوشتن نامه ، خیال نویسنده است. ناشناس است. داستان توسط خود ادیسون در مصاحبه ای در سال 1907 روایت می شود: "روزی شنیدم چیزی که معلم در مورد سرپرست به من گفته است. این کودک درد دارد و نباید در مدرسه نگهداری شود. من به خانه رفتم و ماجرا را به مادرم گفتم. دست من را گرفت و مرا به مدرسه برد ، سپس با عصبانیت به معلم گفت که او را نمی فهمید که چه می گوید.گفت او از معلم خود باهوش تر هستم و در مورد آن صحبت کردم. در حقیقت ، مادر من بهترین قهرمانی بود که کودک می توانست داشته باشد. برای کار به گونه ای که احساس نکند به اشتباه به من اعتماد دارد. "ظاهراً مادر ادیسون تصمیم گرفت مسئولیت آموزش یک دختر را به عهده بگیرد.

  • بهمن ذاکری
  • ۰
  • ۰

معرفی انواع لامپ

لامپ

اثر نور و کارآیی

 با مصرف لامپ ، به جای نور مرئی ، گرما ساطع می کند. اثر بصری ، نسبت نور مرئی (موجود در طول موج مرئی) به انرژی وارد شده به لامپ است که در لومن در هر وات (lm / W) محاسبه می شود. حداکثر اثر احتمالی نور 683 لومن بر وات از یک لامپ سبز تک رنگ با طول موج 555 نانومتر حداکثر حساسیت چشم انسان است. برای نور سفید ، حداکثر تأثیر نور 240 لومن در هر وات است. بازده نوری ، نسبت اثر نور به حداکثر مقدار ممکن است ، که عددی بین 0 تا 1 یا درصد بیان می شود. با این حال ، از نور خروجی برای هر دو مقدار استفاده می شود. سایر روابط مرتبط عبارتند از: اثر کل نور و کل راندمان نور ، که کل خروجی نور تقسیم شده با کل توان ورودی است. این روش های مختلفی برای اتلاف انرژی را ممکن می سازد ، بنابراین این مقادیر از خروجی و تأثیر نور استاندارد بیشتر نخواهد بود. اصطلاح "استعداد بینایی" غالباً مورد سوء استفاده قرار می گیرد و ممکن است در عمل به هر یک از این چهار رابطه اشاره شود. در جدول زیر میزان کل تأثیر نور و مقادیر راندمان نوری برای چندین نوع لامپ رشته ای و بسیاری از منابع نور ایده آل نشان داده شده است. نوع بهره وری نوری کلی اثر نور التهابی 40 وات تنگستن 1.9 12.6 التهابی 60 وات تنگستن 2.1 14.5.5 التهابی 100 وات تنگستن 2.6 17.5 شیشه هالوژن 2.3 16 هرتز 5.24 افزایش درجه حرارت التهاب 5.1.35٪ پرتوهای بدن سیاه 4000 کیلومتر 7.0.47.5 اشعه بدن سیاه 7000 منبع نور کامل 14.95K نور سفید کامل 35.5٪ 242.5 تک رنگ منبع نور کامل 1003nm سبز

یک لامپ 100 وات 120 ولت 17.5 لومن در هر وات ، در مقایسه با یک نور سفید ایده آل ایده آل ، که 242.5 لومن در هر وات تولید می کند. متأسفانه ، تا زمانی که رشته تنگستن جامد باشد (کمتر از 3683 درجه کلوین) ، بیشترین نور مادون قرمز را ساطع می کند. دونالد ال. Clipstein توضیح می دهد: "ماده درخشان ایده آل ، نور مرئی بسیار کارآمد را در 6300 درجه سانتیگراد (6600 K) ایجاد می کند." حتی در این دما ، بیشتر نور تولید شده مادون قرمز یا ماوراء بنفش است ، و بازده نوری نظری 95 لومن در هر وات است. " هیچ ماده شناخته شده ای را نمی توان در این دمای ایده آل استفاده کرد ، که بسیار گرمتر از دمای سطح خورشید است. طیف نوری که از منبع نور جسم سیاه ساطع می شود با مشخصات حساسیت چشم انسان مطابقت ندارد ، حداکثر مقدار نور خروجی یک لامپ رشته ای حدود 52 لومن در هر است وات یا همان مقدار نظری نور ساطع شده توسط تنگستن در نقطه جوش آن است.برای همان میزان نور ، یک لامپ رشته ای گرمای بیشتری را انتشار می دهد (و انرژی بیشتری مصرف می کند) نسبت به یک لامپ فلورسنت. در هوای سرد ، این گرما می تواند در سیستم گرمایشی ساختمان در نظر گرفته شود. لامپ های رشته ای هالوژن مؤثرتر هستند ، زیرا آنها به یک لامپ هالوژن 60 واتی اجازه می دهند تا در یک لامپ 100 هکتاری غیر هالوژن از نوع هالوژن ساطع شود. تاج همان نور لامپ غیر هالوژن 60W است اما عمر بیشتری دارد. گزینه های استاندارد که می توان به جای لامپ های رشته ای استفاده کرد:

لامپهای فلورسنت فلورسنت و فشرده

لامپهای تخلیه الکتریکی روشن

دورویی

هیچ یک از این لامپ ها بسته به التهاب ، نور ساطع نمی کنند. این لامپ ها با انتقال الکترون ها از مدار نیرو به مدار بالاتر ، نور تولید می کنند. این مکانیسم خطوط طیفی متراکم تولید می کند ، بنابراین به طیف گسترده ای از طول موج مادون قرمز نامرئی که از التهاب ساطع می شود ، بستگی ندارد ، که این انرژی بی اثر برای روشنایی است. از طریق انتخاب دقیق مدار انتقال الکترون ، می توان از طول موج یک لامپ رشته ای تقلید کرد یا نور سفید را در دمای رنگ مورد نظر تولید کرد. موارد منع مصرف: با توجه به افزایش استفاده از لامپ های رشته ای در مقایسه با گزینه های مقرون به صرفه تر مانند لامپ های رشته ای و رشته ای ، برخی کشورها برای محدود کردن استفاده از لامپ های رشته ای ، قوانین و مقررات وضع کرده اند. برزیل و ونزوئلا در سال 2005 شروع به کنار گذاشتن لامپ ها کردند و برخی از کشورها برنامه هایی برای این کار دارند: ایرلند در سال 2009 ، استرالیا در سال 2010 ، کانادا در سال 2012 و ایالات متحده بین 2012 تا 2014. اکثر این قوانین منع استفاده از این موارد نیست. لامپ ها نسبتاً فروخته می شوند.

تلاش برای بهبود بهره وری

به دلیل قوانینی که ممنوعیت استفاده از این لامپها برای بهبود کارآیی لامپهای صرفه جویی در مصرف انرژی است ، طی سالها تلاشهای بسیاری صورت گرفته است. شرکت مصرف کننده نور الکتریکی جنرال گفت که در حال کار بر روی لامپ رشته ای راندمان بالا (HEI) با راندمان بالا است که انتظار می رود چهار برابر کارآمدتر از لامپ های رشته ای فعلی باشد ، با هدف اصلی تولید 30 لومن در هر وات یا دو برابر بیشتر از این. در سال 2006 ، دیوید کانینگام ، مبتکر روشنایی سرگرمی ، مقالاتی راجع به لامپ با بازتاب مادون قرمز در ایالات متحده نوشت. دانشکده آزمایشگاه ملی انرژی هند در آمریکا لامپهای رشته ای را به جای 5٪ کارآیی 60٪ ارائه می دهد.

در ایران

طبق تصمیم کابینه ، توزیع لامپ های رشته ای از ابتدای سال 2014 در ایران ممنوع خواهد بود. پاسخ: اما حتی پس از گذشت چندین سال از این فرمان ، این لامپ ها به راحتی می توانند خریداری شوند و خرید و فروش این نوع لامپ ها غیرقانونی است.

  • بهمن ذاکری
  • ۰
  • ۰

مخترع نوار کاست

به بهانه سالگرد درگذشت دانشمند روسی الکساندر پاولوف ؛ مردی که اولین مخترع نوار نبود!

چند روز پیش ، وقتی از خواب بیدار شدم و طبق معمول شروع به خواندن اخبار روزانه کردم ، با یک عنوان جالب روبرو شدم.

"سالگرد مرگ الکساندر پاولوف ، دانشمند روسی که برای اولین بار نوار را اختراع کرد"

از دیدن این عنوان بسیار متعجب شدم زیرا تا همین چند روز پیش فکر می کردم ادیسون دستگاه ضبط را اختراع کرده است ، بنابراین تصمیم گرفتم قبل از خوردن صبحانه در اینترنت جستجو کنم و به نتیجه مستندی برسم. اول از همه ، من به دنبال اطلاعاتی در مورد الکساندر پاولوف بودم زیرا هیچ شناختی از این دانشمند نداشتم و در توضیح مختصر دیدم که آن را نوشته شده است: الکساندر پاولوف ، دانشمند و مخترع روس ، در 16 مارس 1855 در روسیه متولد شد. پس از فارغ التحصیلی وی در رشته فیزیک به پایان رسید و در آنجا اولین نوار را تدریس و اختراع کرد.

شروع به جستجوی مخترع نوار کردم و وقتی نتیجه را دوباره دیدم فهمیدم داستان کمی پیچیده تر از آن چیزی است که فکر می کردم: نه پاولوف و نه ادیسون اولین مخترع این نوار نبودند.

در حقیقت ، زمانی اعتقاد بر این بود که اولین فنوگرافی در تاریخ توسط ادیسون اختراع شده است ، اما اکنون گروهی از دانشمندان آمریکایی از آزمایشگاه ملی لارنس برکلی یافته های خود را در کنفرانس سالانه انجمن مجموعه های ضبط صدا در پالو آلتو ، کالیفرنیا ارائه دادند. یک بایگانی در پاریس یک ضبط 10 ثانیه ای را ضبط کرد که در 9 آوریل 1860 ضبط شده است. در این ضبط ، گفته می شود که یک قطعه کوتاه از یک آهنگ محبوب فرانسوی با عنوان "در مهتاب" (Au Clair de la Lune) با دستگاهی ضبط شده است که فقط می توانست صدا را ضبط کند و قادر به پخش آن نیست. این ضبط 10 ثانیه ای از کتابهای فرعی تاریخ توسط ادوارد-لئون اسکات دی مارتین ویل است. دستگاه تولید شده توسط این مخترع از پرتوی متصل به قلم فلزی ساخته شده و این قلم امواج صوتی را بر روی ورق های کاغذ سیاه شده از دود چراغ روغن حک می کند. اما این دستگاه توانایی تولید مثل و انتقال را دارد. هیچ صدایی ندارد ، شاید به این دلیل که اسکات فکر می کرد دستگاه گرامافون وی فقط باید به عنوان سیستم بایگانی استفاده شود. این دانشمندان آمریکایی با کمک قلم مجازی توانسته اند این صدا را به صورت دیجیتالی تولید کنند.

می توانید این صدای ضبط شده را از این لینک بارگیری و گوش دهید.

در 21 نوامبر 1877 ، 17 سال پس از اسکات ، توماس ادیسون ضبط صدا را اختراع کرد که مکمل اسکات بود و مزیت اصلی او این بود که می توانست صدای ضبط شده را پخش کند.

صدای ضبط شده توسط ادیسون را می توانید از این لینک بارگیری و گوش دهید.

موزه ملی تاریخ آمریکا حدود 400 عکس پانتوگرافی دارد که در آن زمان توسط دانشمندان اهدا شده است ، از جمله الکساندر گراهام بل و امیل برلینر. در مارس 2008 ، کارلین استیون ، کتابدار موزه ، وقتی با مقاله ای روبرو شد که صدا را از روی عکس ها بیرون می آورد ، نیویورک تایمز را خواند و پس از تماس با کتابخانه کنگره برای کمک از برکلی ، صداهای بیشتری ضبط شد. بین سالهای 1881 و 1885 بازسازی شد.

و سرانجام ما به شخصی که این اطلاعات گرانبها را به من داده قبل از صبحانه خوردن ، الکساندر پاولوف رسیدیم. وی علاوه بر تدریس ، تحقیق کرد و ساخت دستگاهی را ساخت که بتواند صدا را ضبط و پخش کند. در 7 ماه مه 1895 ، 35 سال پس از اسکات و 18 سال بعد از ادیسون ، پاولوف چنین دستگاهی را اختراع کرد که می توانست صدا را به خوبی ضبط کند. پاولوف سرانجام در 13 ژانویه 1906 در 51 سالگی درگذشت.

  • بهمن ذاکری